Tu faci greșelile astea pe LinkedIn?

linkedin

În România, LinkedIn are aproape două milioane de utilizatori, dintre care jumătate sunt manageri sau senior partners (sursa). Asta înseamnă că LinkedIn e o rețea extinsă, cu multe posibilități bune de networking.

LinkedIn a devenit o resursă valoroasă pentru profesioniști. Îți poți găsi job, poți să-ți crești afacerea, să-ți faci relații în domeniul tău sau să te poziționezi ca expert. E o carte de vizită extinsă, de care nu toată lumea știe să profite. Sau încearcă să profite, fără a înțelege pe deplin natura mediului și diferențele dintre LinkedIn și alte rețele de socializare.

Tu te faci vinovat de următoarele?

Nu ai profilul actualizat

Chiar dacă nu cauți un loc de muncă în momentul ăsta, fă un minim de efort să-ți păstrezi profilul la zi. Unde lucrezi? Ce faci acolo (pe scurt)? Ai participat la un curs sau ai obținut o acreditare? Adaugă-le pe LinkedIn. Oricine e interesat de tine îți va găsi profilul. Arată-le ceva finisat – până la urmă, face parte din brandul tău personal.

Nu ai profilul optimizat

LinkedIn îți pune la îndemână diferite secțiuni și unelte să-ți faci profilul mai atractiv. Folosește-le!

  • Scrie un Summary care să-ți evidențieze principalele calități și abilități. Atenție! Se cheamă “rezumat” nu “povestea vieții mele”. Rolul acelei secțiuni este să le ofere vizitatorilor, clar și rapid, o idee despre ce știi să faci. Nu-ți face iluzii că are cineva timp și răbdare să citească mai mult de câteva propoziții.
  • Folosește cuvinte cheie din industria ta în descrieri. LinkedIn permite căutări avansate în funcție de aceste cuvinte cheie și poți fi găsit mai ușor de companii.
  • Scurtează descrierile joburilor. În 99% din cazuri, nu ai nevoie de mai mult de 5-7 rânduri pentru a prezenta cele mai importante lucruri pe care le-ai făcut la o companie. Nu da copy+paste la descrierea jobului și nu pune acolo toate mărunțișurile cu care te-ai ocupat. Ce realizări ai avut? Ce i-ar interesa pe cei care se uită la profilul tău? Restul e umplutură care îngroapă esențialul.
  • Adaugă media. Sub Summary și sub fiecare job ai un meniu care te lasă să adaugi diferite linkuri, fișiere sau imagini care să ilustreze experiența. Dacă scrii conținut, poți adăuga linkuri la blogul companiei sau la un ebook de care ești mândru. Dacă ești designer, e un loc bun să încarci exemple din portofoliu. 

linkedin media

  • Descâlcește și prioritizează profilul. LinkedIn te lasă să aranjezi ordinea secțiunilor și să scoți/adaugi din ele. Scoate toate secțiunile care sunt de umplutură și aranjează-le pe cele rămase în ordinea importanței (cu drag & drop). Ce ai vrea să vadă prima dată un vizitator? Pentru cei mai mulți, experiența profesională primează. Dar să spunem că cineva aplică la un master sau doctorat. Atunci probabil că va vrea să-și evidențieze educația și articolele publicate.

linkedin

  • Șterge praful din când în când. Uită-te pe experiențele vechi. Mai e nevoie de toată descrierea? Poți renunța la anumite experiențe irelevante? Profilul trebuie să fie curat și ușor de parcurs. 

Poza de profil lasă de dorit

În era în care orice telefon face poze decente, nu mai e pardonabil să ai o poză veche și pixelată sau nicio poză. Încarcă la profil o poză recentă, de calitate. Nu trebuie să fie neapărat o poză în care să fii la costum. Dar nici la bustul gol, la grătar (true story). Alege o poză care te reprezintă, în care ai o postură relaxată, pe un fundal neutru.

Confunzi LinkedIn cu Facebook

LinkedIn nu e potrivit pentru poze cu pisici și mâncare, pentru update-uri despre orice, oricând, și pentru aceleași citate pe care le-am văzut deja cu toții de infinit+1 ori. Evită și joculețele de tipul “doar 5% din populația planetei știe răspunsul.” Postează în schimb articole interesante din domeniu, grafice/statistici, cugetări la obiect despre ceva din breasla ta. Fiecare postare te reprezintă ca profesionist.

Din aceeași categorie, ai grijă la ce dai like, pentru că apare în feed-ul conexiunilor tale.

Nu ești activ

Dacă vrei să fii vizibil în rețeaua ta, trebuie să fii activ. De ce ai vrea să fii vizibil? Păi, ca să te știe lumea. Ca să te contacteze dacă au un job interesant. Ca să zică “Petrică ăsta pare că știe cum stă treaba.” Un articol pe ici, pe colo, un like la ceva interesant nu strică.

Ești prea activ

Dacă nu ești activ, ești invizibil. Dacă ești prea activ, ești enervant. Nu posta de cinci ori pe zi și nu da like-uri în stânga și în dreapta pentru că vei inunda feed-ul altora. De asemenea, nu adăuga pe toată lumea în lista de prieteni. Adaugă colegi și foști colegi, cunoștințe, chiar și profesioniști din domeniu pe care nu i-ai cunoscut încă. Nu-i adăuga pe cei cu care nu ai nimic în comun. Ce rost are?  

Nu folosești LinkedIn Pulse

Te-ai gândit că ai putea avea și tu blog, dar e prea complicat? Nu-i nimic. LinkedIn îți dă mură-n gură o platformă gratuită, ușor de folosit, cu vizibilitate în întreaga rețea. Tot ce trebuie să faci este să o folosești.

Pulse e platforma de blogging a LinkedIn și oricine are profil poate publica articole. Nu e greu deloc. Din pagina de LinkedIn…

linkedin-pulse

…dă click pe “Write an article” și se deschide o interfață unde poți pune textul.

linkedin pulse

Adaugă un titlu, un text, o poză și, când ești gata, click pe “publish.”

În orice domeniu ai lucra, poți avea ceva interesant de spus. Scrie din experiență, din articolele sau cărțile pe care le citești sau inspiră-te din interacțiunile cu colegii și clienții (mai multe despre cum să ai idei de scris).

Pulse e un mod simplu și la îndemână de a căpăta vizibilitate ca profesionist și de a demonstra expertiza. Articolele rămân vizibile pe profilul tău, spre deosebire de postările de tip update care dispar în cronologia feedului.

Trimiți mesaje copy+paste 

Mesajele de tipul “mulțumesc pentru conexiune” sunt inutile. Dacă vrei să deschizi un dialog, fă un efort personalizat. Uită-te la profilul omului, vezi ce-l interesează, trimite-i un articol care i-ar putea plăcea, amintește-i de unde vă cunoașteți, fă-i o ofertă (de discuție) de nerefuzat. Nu trebuie să faci asta la cinci minute după ce v-ați “împrietenit”. Poți aștepta un moment bun, cum ar fi o reacție la ceva postat de ei sau o zi când chiar ai ceva demn de împărtășit.   

Când să remediezi greșelile? Chiar acum. Nu aștepta până ai nevoie de job să folosești LinkedIn pentru că durează să-ți construiești o rețea și o prezență. Optimizarea profilului, postarea periodică de informații interesante și îmbunătățirea prezenței per total nu ar trebui să ia prea mult, dar pot face o diferență mare. De exemplu, te poți trezi cu niște invitații la interviu în inbox.

Publicarea pe Pulse ia mai mult timp și efort, dar merită. Nu ești sigur de abilitățile tale de scris? Articolele de aici te-ar putea ajuta.

Te-ar putea interesa și:
Ți-a plăcut? Spune-le și altora:

One thought on “Tu faci greșelile astea pe LinkedIn?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *