Iunieta Sandu: Scrisul e un prieten bun care mă așteaptă (Zest #49)

freelancer writer


Iunieta Sandu e specializată în PR și creare de conținut și e fondatoarea uneia dintre cele mai mari comunități de freelanceri din România, NO.MAD Talks. Organizează evenimente, târguri și oferă sfaturi oricui dorește să pornească pe cont propriu – așa cum a făcut și ea acum patru ani. Are și un podcast, Eroare 404, unde vorbește despre greșeli în freelancing. Într-un episod, spune că ar putea vorbi doar despre scris. Așa că am invitat-o să ne spună cum e să fii freelance writer și cum a descoperit că îi place să scrie.

💡 Dacă vrei să te alături provocării de care vorbim în episod, hai pe grupul Zesters.


Găsești Zest în app-ul preferat. Dacă ți-a plăcut, abonează-te ✅ și dă-l mai departe 🎈


Note interviu:

  • Am descoperit scrisul târziu și am început cu un curs de scris. Mi-am dat seama că am ceva intuitiv în mine, dar că nu definisem foarte bine structura și stilul.
  • Când scriu, fiecare cuvânt este ca o imagine pe care o pun într-un film.
  • Ca să-mi validez scrisul, căutam concursuri și trimiteam povești. Mă interesa părerea specialiștilor. Am trimis la Revista de Povestiri, Decât o Revistă și Radio Guerrilla și m-au publicat, ceea ce m-a încurajat.
  • Frumusețea scriiturii stă în detalii și observații pe care doar tu poți să le ai. Observ și îmi iau notițe.
  • Diferența dintre un text bun și un text prost o dă exactitatea. Oamenii au tendința să vorbească și să scrie general.
  • Te poți naște cu o înclinație și o pasiune, dar cred că scrisul se poate învăța.
  • Oamenii au nevoie de păreri noi și nimeni nu are povestea ta.
  • Trebuie să încerci și să lucrezi în fiecare zi să devii cel mai bun. E mult de muncă să ajungi la scrisul ăla bun.
  • În familie și copilărie stau multe povești care merită spuse. E vindecător și te ajută să lași trecutul în urmă.
  • Scrisul e lângă mine ca un prieten bun care mă așteaptă.
  • Greșeala brandurilor este că vorbesc prea puțin despre consumatori și prea mult despre ele. Eroul nu este brandul, ci consumatorul. Consumatorul are o problemă, iar brandul este ghidul care îl ajută să-și rezolve problema. Poveștile trebuie construite în jurul nevoilor consumatorilor, și nu în jurul brandurilor.
  • Văd oameni care se demotivează pentru că nu s-au născut genii. Mi-ar plăcea să văd liste cu skilluri care pot fi îmbunătățite. Aș vrea ca oamenii să înțeleagă că nu e nicio cauză pierdută dacă nu și-au descoperit încă talentul.
  • Cu cât ești mai nișat ca freelancer, cu atât ai șanse să devii mai bun. La început e bine să testezi diferite tipuri de scris, și apoi să rămâi pe o categorie.
  • Am început Morning Pages din nevoia de a mă descărca și a găsi soluții. Scriu în fiecare zi orice îmi trece prin cap. A devenit un jurnal al emoțiilor.
  • Citește ce vrei să scrii și citește ca un scriitor, nu ca un cititor.
  • Recomand disciplina. Scrisul e ca un mușchi care trebuie antrenat în fiecare zi.
  • Dacă introduci un singur obicei în viața ta pe an, la finalul anului, viața ta o să se schimbe.

 

Susține-o pe Sabina Varga

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *