Prima regulă a scrisului e cititul. Azi vă propun patru cărți care vă vor ajuta dacă lucrați în marketing și sunteți creatori de conținut, dar nu numai. Cu excepția celei de-a doua, cărțile sunt utile pentru oricine vrea să scrie mai bine, să promoveze conținutul mai eficient și să-și organizeze activitatea mai cu sens.
Everybody Writes
“We are a planet of publishers, but many of us are littering the landscape with content crap.”
Ann Handley e unul dintre cei mai cunoscuți și influenți content marketeri și autoarea unei cărți faimoase în cercurile de profil, Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content. Cartea e perfectă pentru cei care sunt la început, care nu prea au scris, dar și-ar dori, și care vor să-și încerce mâna la marketingul de conținut. Așa cum spune și titlul, toată lumea scrie. Nu trebuie să fii Hemingway, Eminescu sau Cristian Tudor Popescu. Ann dă sfaturi care pot fi ușor asimilate și aplicate de oricine.
Chiar și cei care și-au dat deja mâna la scris vor aprecia trecerea în revistă a sute de sfaturi practice. Capitolele au doar câteva pagini, conțin multe liste, paragrafe scurte și titluri cu șiretlic. Cartea e scrisă pentru o audiență (online) care nu are răbdare și vrea să știe mult și repede.
Sfaturile de scris sunt specifice limbii engleze, dar cele mai multe se aplică și limbii române.
Content Strategy for the Web
“Every piece of content needs a job.”
Acum că ai învățat să scrii mai bine, poți trece la sfaturile Kristinei Halvorson despre cum să construiești o strategie de content marketing. Cartea e utilă în special celor care lucrează deja într-un departament de marketing sau intenționează să se angajeze ca marketeri de conținut. Cele mai multe sfaturi pleacă de la prezumția că există deja conținut creat (texte pe website, articole, rapoarte etc.). Kristina reușește să structureze bine tot procesul de management de conținut, atât pe partea de creare și distribuție, cât și pe cea de echipă și responsabilități. Autoarea face ordine într-un proces ce poate fi copleșitor.
Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less
“Less but better.”
În Essentialism, Greg McKeown încearcă să ne convingă că mai puțin = mai bine. Nu e o carte despre scris sau content marketing, dar se potrivește ca o mănușă. Cartea te învață să separi esențialul de umplutură. Te ajută să prioritizezi și să te concentrezi pe ce e cu adevărat important. Într-o lume în care suferim de supradoză de informație și conținut, e bine să luăm o pauză să reevaluăm necesitatea și valoarea a ceea ce creăm.
The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business
“This is the real power of habit: the insight that your habits are what you choose them to be.”
Încă o carte care nu e despre scris, dar care ajută. Ca să scrii bine și să faci content marketing, trebuie să fii consecvent, să ai disciplină, să fii acolo zi de zi cu degetele pe tastatură. The Power of Habit e o carte bună pentru a învăța cum să faci și să schimbi obiceiuri.
Un sfat des întâlnit este să-ți creezi un obicei zilnic de a scrie – dimineața, seara, când ți-e ție bine – dar să fie în fiecare zi. Același lucru se aplică la citit, publicat pe blog, postat pe social media și restul lucrurilor făcute de content marketerii harnici. La obiceiuri înainte!
Abonează-te la Blacusens și primește ebookul 21 de formule pentru titluri care atrag trafic.