Promovare prin blog: despre ce să scrii și cum să ai idei

Un blog personal sau de business e o cale excelentă să capeți vizibilitate, să-ți arăți expertiza, să creezi o comunitate și să-ți promovezi serviciile. Dar de la idee la practica e drum lung. Una dintre cele mai mari provocări nu e atât crearea unui blog (sunt o mulțime de variante gratuite sau plătite), ci întreținerea lui cu articole valoroase.

Când pornești în orice inițiativă, ideile se țin lanț. La fel și cu blogul. Ai chef de scris la început. Dar, după câteva articole, mai scade ritmul. Nu mai știi despre ce să scrii. Pare că ai acoperit deja tot ce voiai să zici și nu-ți mai amintești de ce porniseși așa entuziasmat.

În ajutorul tuturor celor care sunt în pană de idei sau caută puțină inspirație, trec azi prin câteva moduri în care poți genera subiecte de articole pe blog. Dar, înainte de asta, câteva cuvinte despre ce formă poate lua conținutul.

Tipuri de articole

Cel mai la îndemână e să scriem un text. Poate nici nu ne gândim că se poate altfel. Însă se poate și e frumos varietate pe blog. Asta atrage cititorii, te scote și pe tine din rutină și-ți dă mai multe opțiuni de promovare.

Poți avea:

  • Text – articol clasic, cu introducere, cuprins și încheiere.
  • Video – un clip în care explici o idee sau un concept, te prezinți sau arăți un produs.
  • Infografic – text și imagini combinate pentru a prezenta o idee; este atractiv vizual și tinde să fie mai shareuit decât alte forme de conținut. Iată un exemplu de infografic.
  • Interviu – întrebări și răspunsuri cu experți din domeniu.
  • Studiu de caz – oferă o soluție printr-un exemplu concret, din experiența ta sau a altora.
  • Dezbatere – întrebări și răspunsuri cu cititorii sau cu experți.
  • Prezentare – un număr de slide-uri prin care îți expui punctul de vedere; pentru exemple, dă o raită pe SlideShare

Nu le vei bifa, probabil, pe toate. Vezi la ce te pricepi, pentru ce ai avea informații și resurse, ce ai la îndemână (prezentări, interviuri) și cum ai putea face să ai un blog cât mai bogat în informație și ofertă.

Cum să ai idei de articole

Trebuie să publici conținut de calitate, în mod constant, dacă vrei să-ți crească vizibilitatea online și să atragi cititori și clienți. Dar generarea de idei bune, tot timpul, este o provocare. Iată câteva metode să te asiguri că nu rămâi în pană de inspirație:

Ține un caiet de idei

Richard Branson vorbește în autobiografia Pierderea virginității despre un obicei pe care îl are din tinerețe și care s-a dovedit a fi unul dintre cele mai valoroase lucruri pentru afacerea sa: să aibă tot timpul la el un caiet de idei.

Nu te gândi la agende scumpe și nici nu-ți bate capul să scrii frumos sau să notezi doar idei de valoare. Pur și simplu scrie acolo orice idee sau observație legată de ceva ce citești, de o discuție, de o prezentare, de o interacțiune cu clientul ș.a.m.d.

Notatul e esențial pentru că uiți.  Fă-ți un obicei din a avea cu tine un caiet sau o agendă.

Un astfel de caiet poate fi o sursa neprețuită pentru conținut. De fiecare dată când vrei să scrii ceva, îl răsfoiești și sigur vei găsi o idee bună. Sau cel puțin ceva de la care să pornești.

Abonează-te la site-uri din domeniu

Folosește un RSS Reader (cum ar fi Feedly) sau abonează-te la newsletterele revistelor și blogurilor care-ți plac. Fă o listă de site-uri preferate în bookmarks. Sau orice metodă preferi tu, numai să ajungi la siteurile alea constant.

Alocă-ți 10 minute pe zi pentru a parcurge noutățile. Astfel, nu ești doar la curent cu ce se întâmplă, dar poți prelua subiecte pe care le poți aborda din punctul tău de vedere.

Interacționează cu clienții și publicul țintă

Blogul tău trebuie să răspundă unor nevoi și probleme pe care cititorii și potențialii tăi clienți le au. Ce mod mai bun de-a crea conținut decât să-ți bazezi articolele pe discuțiile cu clienții?

  • Care au fost ideile pe care au insistat?
  • Cu ce probleme se confruntă?
  • Ce întrebări ți-au pus?

Creează conținut care răspunde acestor întrebări și care oferă soluții la problemele ridicate de clienți. Astfel, te asiguri că ceea ce publici este cu adevărat e valoare pentru publicul tău țintă.

Cum știi cine e publicul țintă? Citește Ce este buyer persona și cum te ajută în promovarea afacerii

Du-te la evenimente din domeniu

Găsești o mulțime de evenimente de networking, conferințe, dezbateri – trebuie doar să te interesezi puțin. Aceste întâlniri cu oameni din domeniul tău, fie ei antreprenori ca tine sau potențiali clienți, sunt surse excelente de idei. Acolo auzi cu ce probleme se confruntă, ce întrebări sunt ridicate, ce subiecte sunt la modă.

Scoate agenda și notează:

  • Ideile principale din discursuri
  • Întrebările participanților (și răspunsurile bune)
  • Problemele ridicate la cafea, în pauzele de networking

Folosește-ți experiența

Experiența e cel mai de preț lucru pe care îl oferi cititorilor. Cum ai învățat să faci anumite lucruri? Ce soluții ai găsit la anumite probleme?

De multe ori, acumulăm experiență la joburi și pe cont propriu și ni se pare firesc să știm anumite lucruri. De fapt, sunt și alții care trec prin aceleași chinuri ale creșterii și ar putea beneficia de sfaturile noastre. Sau de capacitatea noastră de a sintetiza informația. Sau de anumite lecturi. Poate ai un punct de vedere original. Sau răbdarea să desfaci un subiect în patru.

Sapă bine în ceea ce știi să faci și împărtășește și cu alții din experiența ta.

Pe scurt:

  1. Ține un caiet de idei
  2. Abonează-te la site-uri din domeniu
  3. Interacționează cu clienții și publicul țintă
  4. Du-te la evenimente din domeniu
  5. Folosește-ți experiența

Puțin probabil să rămâi în pană de idei dacă faci lucrurile astea în mod constant. Și nu uita să variezi și forma pe care o are conținutul. Simpla ieșire din tiparul articolului-text îți poate deschide calea spre noi idei și posibilități.

Să crească blogul! 🙂

Te-ar putea interesa și:
Ți-a plăcut? Spune-le și altora:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *