Publicitatea, fotbalul și bannerul pe Mars Rover

publicitate

Publicitatea a crescut și a devenit ceva mai complicată. Mai pretențioasă. Dacă odată se mulțumea cu orice fel de adidași, numai să facă și ea braziliana ca Ronaldo, acum îi face cu ochiul o pereche de Nike-uri. Și vrea pe mai multe culori. Una pentru sport, una pentru plimbare, una de pus pe Instagram, alta pe Facebook. Și-un hashtag dedicat.

Nu mai joacă fotbal în spatele blocului, îi place să plătească abonament la sală, să joace pe gazon. Visează la stadionul plin. Are tricouri, echipă și strategie.

Însă — și asta e important de reținut — scopul pentru care joacă e același. Îi place să surprindă, să învețe, să se transforme.

Mai important, nu o poți ține în loc. O poți doar urma. Îi poți sugera idei noi. Și dacă sunt suficient de deștepte, o să te asculte.

Vrei să joci? Hai să povestim despre regulile casei:

  1. Înainte de publicitate e produsul.

Spunea cineva că nu ai cum să construiești o reclamă bună dacă nu crezi în produs. Și nu mă refer aici doar la faptul că tu l-ai construit și ai muncit mult la el și te-ai străduit să-l faci minunat. Asta e implicarea personală (absolut inevitabilă și foarte sănătoasă). DAR! Produsul trebuie să funcționeze în lumea reală. Trebuie să satisfacă o nevoie, să rezolve o problemă, să te diferențieze, să fie mai bun și mai deștept, mai simplu și mai eficient.

Iar asta necesită studiu atent. Și coborârea ego-ului personal undeva într-un beci și deschiderea la maxim a atenției către public și concurență.

Spune-mi ce e realmente unic în produsul tău și-l pot duce până la Lună.

  1. Nu toată lumea poate face publicitate, așa cum nu suntem născuți toți ingineri. Sau medici. Sau profesori. Sau tâmplari.

Personal, ideea de jack of all trades mi se pare foarte periculoasă. Una e să fii informat, alta e să crezi ca poți face cinci joburi odată.

Lasă specialiștii să gândească, să proiecteze, oferă-le informațiile de care au nevoie, spune-le așteptările tale. De aici, comunicați, comunicați, comunicați.

Nu te speria de o idee diferită — ei cunosc destul de bine publicul tău, ce își dorește, ce a mai văzut, ce nu, ce prinde, ce nu, ce e riscant, ce este ok.

În același timp, mi se pare absolut corect să își asume rezultatele muncii lor.

Până la urmă, toți ne dorim să iasă bine. Și dacă ai găsit partenerul de business potrivit, discuția este strict pe idei — iar asta e cea mai sănătoasă.

  1. O mie de canale de comunicare, milioane de oameni pe care-i vrei clienți.

Da, sunt un milion de moduri în care te poți promova. Nu te speria, însă. Nu trebuie să le folosești pe toate. Și nu toate ți se potrivesc.

În publicitate, segmentăm la sânge. Ca să fim siguri că avem soluția cea mai eficientă, testăm, reinventăm, alegem, ne adaptăm.

Iar cuvântul acestor zile e integrare. Vezi cum două sau mai multe canale pot funcționa împreună. Fără a forța relația.

Nu căuta să vorbești cu toată lumea — nu e campanie electorală. Discută cu cei care ar fi realmente interesați de ceea ce oferi.

  1. Nu avem rețeta. O construim. Împreună.

Nu ne plac certitudinile. Nu într-un mediu atât de dinamic. Nu atunci când vorbim cu atât de mulți oameni — fiecare cu dorințele, pasiunile, visele lui.

Ne place, însă, să găsim insight-uri. E surprinzător să vezi cât de frumoase sunt ideile atunci când știi un lucru esențial despre targetul tău. Totul se leagă. Și creativitatea are un proces în spate. Da, gândim altfel, însă pornim mereu de la lucruri reale.

De aici, the sky is the limit. De fapt, cred că e Marte. Nu știu dacă a pus cineva un banner pe Mars Rover încă :).

O să povestim într- un articol viitor și despre teama de a comunica.

Până atunci, hai la meci! O să îți placă! 

Silviana este un Art Director cu multă imaginație, pasiune și idei bune. Am zis de poze? Face și poze frumoase foc. O găsiți (și vă recomand s-o urmăriți) pe Facebook, Twitter și Behance.

Te-ar putea interesa și:
Ți-a plăcut? Spune-le și altora:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *