Cum convingi bloggerii să te promoveze?

blogger

Îți trebuie buget de promovare pentru a convinge un blogger să scrie despre tine? Ai nevoie de relații? Poate și poate, dar nu neapărat. Ce-ți trebuie mai presus de toate e o comunicare eficientă, personalizată și umană.

Un blogger care are cât de cât succes și vizibilitate (altfel de ce l-ai contacta, nu?) primește sute de email-uri pe zi. Printre ele, comunicate de presă, propuneri de colaborare, întrebări etc. Dacă nu faci un pic de efort, mesajul tău va fi identic cu celelalte 99 și poate fi ignorat sau aruncat în spam. Nu pentru că bloggerul ar fi răuvoitor, ci pentru că, la fel ca tine, are timpul limitat și trebuie să filtreze cumva informația. 

De ce să convingi bloggerii să te promoveze?

Agențiile și brandurile lucrează adesea cu bloggeri în campanii de promovare. Motivul este că bloggerul are o comunitate care are încredere în el. Spre deosebire de o reclamă pe care audiența o vede ca atare și o poate ignora, o recomandare venită de la un blogger (dacă e făcută cum trebuie) are putere de influență mai mare. O colaborare cu un blogger îți poate aduce expunere, trafic, vânzări și, poate mai important decât toate, un capital de imagine care face brandul tău mai interesant și de încredere.

Una peste alta, te-ai hotărât să abordezi unul sau mai mulți bloggeri. Cum faci să fie bine?

Cum am făcut și a funcționat

Pe când lucram într-o agenție de publicitate, am vrut să facem ceva mai special pentru lansarea blogului companiei. Blogul avea profil de marketing și ne-am gândit că ar avea potențial de share și like un articol în care să strângem păreri pe o anumită temă de la mai mulți bloggeri cunoscuți. Să faci o listă de bloggeri cunoscuți e ușor. Mai dificil e să-i convingi să-și rupă 5-10 minute din ziua lor să-ți răspundă. Nu ofeream nimic la schimb (blogul fiind nou și agenția micuță, nici măcar prea multă vizibilitate), deci trebuia să fim cu atât mai convingători.

Strategia a fost să scriem email-uri personalizate. Durează mult mai mult să bibilești la zeci de email-uri decât să scrii un singur mesaj general, dar noi voiam răspunsuri. Ne-am împărțit lista de bloggeri în trei oameni și fiecare s-a pus pe scris. Fiecare email era scris la persoana I, conținea informații relevante pentru bloggerul respectiv, ceva care să arate ca i-am citit blogul, că știm cine e și că ne adresăm lui personal, nu unei liste. Dacă vreunul dintre noi mai vorbise cu omul ăla sau avea ceva în comun cu el (cunoștințe, locuri de muncă, pasiune pentru croșetat), am folosit conexiunea. Pe lângă tonul personal și informațiile relevante, am pus și rugămintea de-a ne ajuta cu un răspuns la o întrebare.

Email-ul era destul de scurt (2-3 paragrafe), să nu-i apuce căscatul numai când îl văd. Și conținea dintr-o privire toată informația de care avea nevoie bloggerul să înțeleagă cine suntem, ce vrem de la el și de ce.

Nu ne-a răspuns toată lumea, dar am primit suficiente mesaje faine încât să punem de-un articol cu sute de share-uri în social media în doar câteva ore. Și am adunat și câteva zeci de abonați. Pentru prima zi a unui blog făcut cu buget minim, nu a fost rău.

Personalizarea mesajului, cea mai importantă

M-am bucurat să recunosc abordarea noastră în sfaturile date de Cristian China Birta la Noua generație de antreprenori #12. El a vorbit despre relația dintre bloggeri și business-uri și a pus accentul pe importanța personalizării mesajului. Fiecare blogger are 2-3 butoane pe care le poți apăsa și care nu sunt greu de găsit. Uită-te pe site. Citește câteva articole. Și, foarte important, zice Cristi, întreabă înainte să trimiți materiale de promovat.

E de bun simț până la urmă, nu?

Cu un email general nu se face promovarea

Am avut un client care voia să convingă un număr de bloggeri să scrie despre noul lui site și mi-a cerut să-i scriu un email general către ei.

Cu un email nu se face promovarea, i-am zis, dar nu a vrut să mă creadă.

Durează prea mult, a zis el, să scriem câte un email pentru fiecare. Nu are rost. Nu avem de ce. Unul și gata.

Da, e mai simplu, rapid, ieftin să comunici în masă. Dar e ineficient. Și aici nu e vorba doar despre bloggeri. Același principiu se aplică la jurnaliști, clienți potențiali etc. Vorbește de la om la persoană și vei avea șanse mari să primești un răspuns. Ba chiar să convingi pe cineva să te ajute. Dacă ai ceva de oferit la schimb, și mai bine. Dar nu presupune că doar pentru că dai bani/produse/alte beneficii, asta te scutește de comunicat uman și frumos.

Atunci când comunici, pui bazele unei relații. Vei mai avea nevoie de ei. Vrei să te placă. Nu vorbi ca un robot care dă spam. Fă un efort și va fi, de cele mai multe ori, răsplătit.

Te-ar putea interesa și:
Ți-a plăcut? Spune-le și altora:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *