“O să creadă că-și iau bilet la concert la OCS”, mi-a spus o colegă.
Îmi doream de ceva timp să ajung la Connect Hub, iar Open Connect Summit 5 cu tema Marketing Online a fost scuza perfectă. Acum, zece ore, un prânz vegetarian și ceva networking mai târziu, mă bucur că mi-am luat bilet la OCS – cine e de vină?
De vină e Alex Glod, pe timeline-ul căruia am văzut evenimentul. Alex a fost și cel care a deschis șirul de prezentări cu o poveste despre cum ar trebui să ne gândim la clienții noștri. Pe scurt, vrei să-ți bagi reclamă în venă lună de lună sau vrei să creezi o comunitate de clienți care să se învârtă în jurul businessului tău și să ducă vorba mai departe? Ca să creezi un grup de ambasadori ai afacerii tale, trebuie să te gândești bine la ce experiență le oferi clienților (și asta înainte să investești în promovare) – experiență care nu se oprește în momentul achiziției. Ce faci după ce-ți dau banii? Cum le rezolvi problemele? Cum te conectezi cu ei?
Roxana Olaru ne spune cum să ne conectăm cu clienții: prin PPC, SEO și email marketing. Ușor de zis, greu de făcut. Mulți au campanii pe Google, dar omit optimizări esențiale și trag concluzia că nu merge. Câteva sfaturi: adaugă extensii la reclame, folosește dynamic search ads, construiește relații (cu linkuri, bineînțeles), oferă conținut care răspunde unor întrebări/probleme. Vă sfătuiesc să apelați la Roxana pentru campaniile voastre că știe despre ce vorbește.
A fost printre speakeri și Florin Grozea, care ne îndeamnă să găsim influencerii din viața noastră (sau, mai degrabă, din nișa în care activăm). Influencerii nu sunt neapărat cei mai faimoși și cu moț în frunte, ci acei oameni care îi adună pe alții în jurul lor, care au grupuri mai mari sau mai mici pe care le influențează. Abordează-i personal. Potențialii tăi clienți vor să te ajute – bagă-i în seamă!
Sabina Cornovac a vorbit despre greșelile din content marketing. Iată câteva: nu-ți cunoști audiența, nu ai obiective clare, nu faci research, nu promovezi conținutul, nu faci retargeting, nu măsori rezultatele.
Iar pe partea de rezultate a insistat Liviu Taloi: care e canalul de promovare, care sunt costurile și care sunt veniturile? Ce KPIs (key performance indicators) ai și de ce? Întreabă “de ce” de cinci ori până ajungi la esență. Și pune cifrele în context. De sine stătătoare, cifrele nu înseamnă mare lucru. Dar puse în context, ele spun o poveste și pot duce la îmbunătățiri drastice siteului și businessului.
Roxana Nasoi a avut multe sfaturi practice îngrămădite în 15 minute. În esență, dacă vrei să te conectezi cu influenceri, publicații și alți antreprenori, trebuie să îi cauți, să-ți arăți interesul, să participi la discuții online – cum ar fi Twitter chats din domeniul tău. Fă-ți un blog de companie – sau secțiune de News/Resurse, și creează conținut. Dacă scrii în română, măcar câteva resurse trebuie să fie în engleză: un case study, un subiect evergreen și un expert roundup.
Iar Cristi China a povestit cu farmec și umor despre de ce e important să fii pus la punct în toate aspectele businessului (dacă o singură doagă de butoi e scurtă, nu contează celelalte – nu poți umple butoiul). Mi-au plăcut observațiile lui despre copywriting și content writing. Primul face ca lucrurile să sune bine. Al doilea face ca lucrurile să fie bine (pe termen lung). Copywritingul fără content marketing e ca și cum ai face duș îmbrăcat. Te uzi dar nu prea te speli.
Per total, buzzword-ul zilei a fost COMUNITATE. Nu contează cât trafic ai, dacă îl ai degeaba, dacă oamenilor ălora nu le pasă de tine și nu cumpără. Contează să vorbești cu ei, să construiești relații și experiențe valoroase. Și e important să faci asta pe teritoriul tău. Rețelele de social media, platformele altora, forumurile vin și pleacă. Ceea ce plantezi în grădina altcuiva poate dispărea. Acel cineva poate oricând schimba regulile sau închide grădina. Așa că ai grijă de straturile tale de petunii și doar complementar de oportunitățile de la pomul lăudat.
P.S. Și am mâncat un prânz vegetarian yumminunat via saragreen.ro.
Ma bucur ca ai scris „la cald” si multumim pentru recomandare. Si eu am plecat de acolo cu intentia de a scrie mai mult, mai relevant, mai des 🙂
Abia astept sa citesc! 🙂
Multumim mult pentru comentariul la cald, foarte la obiect. Stiam eu ca vor folosi notitele alea pe care parea ca absolut toata lumea le lua cu atata sarg. Te mai asteptam! 🙂
Cu placere, mi-a placut si a fost util. Mai vin cu siguranta! 🙂