Aseară auzeam o glumă de genul ăsta în Modern Family: I’m posting it on Snapchat. Not Facebook, I’m not in the Middle Ages.
Ziceam aici că în ziua de azi părinții și bunicii abia descoperă Facebook, în timp ce adolescenții se mută pe alte rețele. Cea mai la modă: Snapchat.
Azi, la Webstock, aflăm cum stăm în România cu utilizarea Snapchat, „aplicația momentului la nivel mondial”:
- 31% dintre tinerii de 18-24 de ani au cont și 57% dintre ei folosesc aplicația zilnic
- 52% dintre adolescenții de 14-17 au cont și 65% intră zilnic
- Timpul petrecut zilnic pe Snapchat este în medie de 28 minute. În comparație, pe Facebook se stă în medie 118 minute/zi, iar pe Instagram, 43 minute/zi.
- 62% dintre adolescenți aleg Snapchat în defavoarea Facebook și Instagram.
Principalul motiv pentru utilizarea Snapchat: comunicarea cât mai distractivă cu prietenii. Alte motive populare: utilizarea filtrelor foto speciale, faptul că ceea ce se publică e temporar (dispare automat după minute sau ore) și lasă loc mai multor momente noi.
Datele aparțin iSense Solutions și Evensys, iar realizatorii studiului au și câteva sfaturi pentru brandurile care vor să comunice pe Snapchat:
- Folosirea de imagini naturale, în concordanță cu stilul de viață al utilizatorilor
- Crearea de conținut spontan, cu simțul umorului
- Oferirea de coduri promoționale și de freebies
- Colaborarea cu celebrități.
Concluzia: chiar dacă nu sunteți în publicul țintă, ca marketeri și branduri trebuie să intrați, să înțelegeți cum funcționează și să integrați Snapchat în campaniile destinate celor sub 25 de ani. Acum e momentul, că încă nu sunt multe branduri în România care profită de acest mediu și e loc de idei bune.
2 thoughts on “Cine și cum folosește Snapchat în România”