Content marketingul e strategia aia care nu te lasă la greu. O reclamă poate să nu stârnească reacțiile dorite. Prezență la un târg de profil poate să nu-ți aducă beneficiile așteptate. Flyerele împărțite la metrou ajung mai mereu la coșul de gunoi din apropiere. Dar conținutul de calitate e o sursă constantă de vizibilitate, credibilitate și clienți.
Vrem content marketing, dar nu știm cum
În ultimii ani, am observat o creștere a interestului pentru content marketing din partea brandurilor. Departamentele de marketing și-au angajat echipe dedicate conținutului. Antreprenorii întreabă mai des de „cineva care să scrie articole”. Totul în condițiile în care publicitatea clasică a început să dea rateuri, pentru că oamenii s-au săturat să fie agasați de reclame. Mai mult, majoritatea consumatorilor se documentează online înainte să cumpere ceva. De multe ori, această documentare începe cu o întrebare: cum rezolv problema X? Brandurile care sunt prezente în motoarele de căutare cu informație valoroasă lasă concurența în urmă.
Odată cu creșterea interesului, a apărut și confuzia legată de ce înseamnă marketingul de conținut. Pentru unii, înseamnă să publici câteva articole pe un blog sau să postezi pe social media o dată pe zi. Alții iau lucrurile mai în serios și vor să formuleze o strategie, să aibă un calendar editorial și o promovare pe mai multe canale. Celor mai mulți li se pare copleșitor procesul.
Ca orice strategie de promovare, content marketingul necesită și un buget. Aici, din nou, există neclarități. „Vreau niște articole simple… să dea bine la SEO”, „Doar niște postări de social media, nimic complicat!”. În încercarea de a reduce costurile, mulți fac rabat la calitate – sau pur și simplu nu realizează că a crea conținut valoros nu este ușor.
Conținutul de calitate, care aduce rezultate, este unul documentat, scris și editat, înfrumusețat cu design și promovat în locul potrivit, la timpul potrivit. Conținutul trebuie să ofere informație relevantă, într-un mod atractiv. Trebuie să țină cont și de optimizarea pentru motoarele de căutare. Trebuie să vorbească pe limba publicului țintă al afacerii respective.
Conferință de content marketing. Iuhu!
Pentru că știu că există confuzie pe piață, m-am bucurat când cei de la Upgrader mi-au spus de ideea lor de a organiza o conferință de content marketing. În primul rând, vreau să cunosc cât mai mulți specialiști din domeniu și oameni interesați să susțină conținutul de calitate. În al doilea rând, vreau să văd cum fac alții lucrurile – mai ales cei care au zeci de ani de experiență și care testează mereu strategii noi. În al treilea rând, mă bucur că participanții vor pleca de la un astfel de eveniment cu o înțelegere mult mai bună a ce înseamnă o strategie de content marketing și cu idei despre ce trebuie să facă de acum încolo.
M-am implicat în organizarea WeContent pentru că știu că o să fie un eveniment valoros pentru participanți și pentru că este nevoie de el pe piața din România. Sunt multe alte evenimente locale de marketing, unele dintre ele foarte bune, însă nimic dedicat content marketingului. Acum există o zi întreagă de sesiuni cu speakeri excelenți și multe oportunități de networking și învățare.
Așa că vă invit să studiați agenda, să vedeți lista de speakeri, să citiți pe blogul WeContent mai multe despre content marketing și sper să ne vedem pe 1 noiembrie! 🙂