Ce mai mișcă în social media

Peisajul social media s-a schimbat în ultimul an. Facebook, cea mai mare rețea social media și un gigant ce părea de neoprit, a fost prins în diferite controverse legate de utilizarea datelor și a primit o lovitură de imagine care s-a răsfrânt și asupra încrederii pe care o au utilizatorii în platformă. Un raport dat publicității în august arată că traficul pe site-ul Facebook a scăzut de la 8.5 milioane de vizite pe lună la 4.7 milioane, în ultimii doi ani. Un alt studiu spune că adolescenții părăsesc gigantul în număr mare în favoarea altor platforme precum Instagram sau Snapchat.

Înainte să-i plângem de milă lui Facebook, e bine să ținem cont că Instagram, rețeaua de socializare cu cea mai mare creștere din ultimul an, aparține tot gigantului. Pe lângă numărul tot mai mare de utilizatori, Instagram se bucură și de o creștere semnificativă a timpului petrecut în medie de utilizatori pe platformă: de la 27 de minute acum un an, la 56, anul acesta. Instagram a lansat recent IGTV, un produs care dorește să schimbe modul în care ne uităm la video online. Cu un format vertical și posibilitatea de a publica clipuri lungi de o oră, IGTV este încă la început, dar are potențial să crească și mai mult audiența Instagram.

Un alt brand aflat sub umbrela Facebook care o duce bine e Whatsapp. Platformă de chat se bucură de asemenea de popularitate și, surprinzător, a reușit să capteze o parte din publicul dezamăgit de lipsa de confidențialitate de pe Facebook.

Mai e ceva care nu ține de Facebook? YouTube, bineînțeles, care rămâne unul dintre cele mai vizitate site-uri și, spre deosebire de Facebook, unul care este încă foarte popular în rândul tinerilor. YouTube este bine poziționat și condițiile în care formatul video este preferatul creatorilor și utilizatorilor de ceva vreme.

De partea specialiștilor de marketing, Facebook rămâne cea mai utilizată rețea de socializare pentru promovarea brandurilor și produselor, potrivit Sprout Social Index 2018. 97% dintre oamenii de marketing folosesc Facebook, 83%, Instagram și doar 13%, Snapchat. Același studiu a mai concluzionat că există ceva diferențe între ceea ce-și doresc utilizatorii să vadă în social media (oferte, informații despre produse noi și conținut educativ) și ceea ce le oferă brandurile cu precădere (conținut educativ, inspirațional și povești).

Cum stă treaba în social media în România?

La nivel global, avem multe cifre și rapoarte care să analizeze evoluția platformelor de social media și a comportamentului utilizatorilor. În România, avem mai puține. Din fericire, există evenimente precum Webstock, cea mai mare conferință de social media de la noi, unde se adună la crème de la crème și, pentru o zi, discută despre noutăți, trenduri, case study-uri și lecții învățate pe baricadele social media în ultimul an. Anul acesta Webstock împlinește zece ani, așa că o să fie o ediție ultra-specială.

Este al treilea an când particip și mereu am plecat cu multe notițe de acolo. Detalii despre participare găsești aici: http://www.2018.webstock.ro/participare.php#top și încă mai poți înscrie un proiect la Webstock Awards.

Ne vedem acolo și aflăm ce mai mișcă în social media! 🙂

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *