De obicei scriu despre evenimente imediat după participare. Lecțiile la cald sunt importante (și poate mai numeroase), dar ce ținem minte după una, două, trei luni e și mai și, pentru că alea sunt ideile cu adevărat sticky, care au un impact pe termen lung.
Așa că azi, fără să mă uit la notițe, mă întreb ce cu ce idei am rămas de la WeContent 2018, prima conferință de la noi dedicată exclusiv content marketing-ului.
1. Cu toții trecem prin diferite etape și putem fi blocați undeva pe harta creării de conținut: în puțul singurătății, unde nu ne ajută nimeni; în mlaștintă, fără să ne dăm seama ce funcționează și ce nu; în abisul inspirației, unde nu mai avem idei; pe pista de lansare, dar fără un avion funcțional. Lecția e că aceste locuri de pe harta conținutului, deși dezolante, nu sunt destinația. Trebuie să le recunoști, să le depășești și să știi că e o călătorie din care înveți și care te poate duce într-un loc cu rezultate remarcabile.
The Land of Content, de Sonja Jefferson, Valuable Content
2. Poveștile bune sunt cele autentice, care arată vulnerabilitatea și goliciunea oamenilor. Nimeni nu e perfect, așa că nici poveștile noastre nu trebuie să fie așa.
3. Folosim poveștile pentru a pune ordine în lume.
4. Trebuie să scriem mai omenește.
5. Pâlnia de vânzări arată diferit pentru fiecare tip de business. Alege un KPI important pentru fiecare etapă din proces și nu te pierde în prea multe date.
6. Fii original. Creează conținut care stârnește emoție și plăcere în mintea audienței. Așa cum face Popsicle Hotline. Sau cum face Jon Burkhart în discursurile sale, în care se poate întâmpla orice, de la jocuri cu mingi la băut bere și memorat informație fără măcar să simți că faci asta.
7. Dă cât poți. Oferă ajutor și informație utilă, fără să aștepți ceva la schimb.
8. E ok să inventezi cuvinte. E ok, chiar indicat, să ieși din tipare, dacă brandul îți permite asta.
9. Creează conținut how, wow, now.
10. Trebuie să stabilești întâi ce scop ai, și abia apoi să decizi ce canal de social media folosești. Trebuie întâi să știi ce rezultate aștepți și ce rezultate poate livra un canal de social media, pentru ca abia apoi să poți concluziona că ceva funcționează sau nu.
11. Imaginile bine alese pot avea un impact puternic.
Cele mai multe idei sunt de bun simț. De fapt, cam tot conținutul de la conferințe este așa. Nu va veni niciun speaker să-ți schimbe viața. Dar, așa cum poveștile pun ordine în lume, astfel de evenimente pun ordine în gânduri și ne dau imbolduri să încercăm ceva diferit sau să îmbunătățim ceea ce facem deja. Cel puțin așa mi se întâmplă mie.
Au mai adunat idei de la WeContent:
Smart Content Marketing Ideas from WeContent Conference
WeContent 2018: zeci de povești și lecții despre content marketing