Cum se face că pe unele site-uri intri și cumperi și pe altele nu? Ai putea crede ca ține doar de produs sau de cât de hotărât ești să faci achiziția în momentul ăla. Însă, de multe ori, felul în care e construit website-ul, informația oferită și experiența pe care o ai navigând sunt factori la fel de importanți.
Dacă ai un site prin care îți promovezi afacerea, dacă vrei să-ți vinzi produsele și serviciile cu mai mult spor, treci prin lista de mai jos și vezi unde poți aduce îmbunătățiri.
- Mie ce-mi iese din asta? E întrebarea pe care și-o pun conștient sau nu mai toți vizitatorii. Suntem ființe egoiste și, dacă nu vedem un avantaj în a face o acțiune, plecăm. Realitatea (crudă) e că vizitatorului nu-i pasă de tine, de afacerea ta, de brandul tău. Îi pasă de ce îi poți oferi (în plus față de alții). Treci de la “eu sunt și eu fac” la “eu pot să fac asta pentru tine.”
- Nu vinde un produs. Vinde o soluție la o problemă. Care este problema pe care o au clienții tăi și pe care tu îi ajuți să o rezolve? Și cum face asta produsul sau serviciul tău? Nu vorbi doar de caracteristici, specificații tehnice și nu da descrieri seci. Enunță problema și explică-le cum vor scăpa de ea cu ajutorul tău.
- Folosește formula AIDA: atenție, interes, dorință, acțiune. Constuiește-ți oferta astfel încât să-l conducă pe clientul potențial prin acești patru pași. Cum poți să le atragi atenția? Odată atenți, ce le-ar stârni interesul să dea un click? Ajunși pe o nouă pagină, ce le poți spune să-și dorească produsul tău? Acum că sunt gata să cumpere, cum le faci drumul de la pagina de ofertă la ieșire cât mai simplu și convingător?
- Arată, nu spune. Include fotografii și un video demonstrativ, acolo unde se poate. Creierul procesează imaginile mult mai repede. Preferăm să vedem și suntem mai convinși de o serie de imagini decât de un text.
- Fă textul scanabil. Folosește titluri și intertitluri simple, concise și convingătoare. Împarte ideile în paragrafe scurte. Include liste (de caracteristici, avantaje, beneficii etc.) și scoate în evidență cuvintele sau frazele cheie. De asemenea, pune informația în piramidă inversă: ce e mai important la început. Oamenii nu au timp și răbdare să citească, așa că trebuie să-i ajuți să rețină esențialul.
- Concentrează-te pe beneficii. Ce au de câștigat dacă aleg produsul tău? În loc de full hd, spune-le cum vor vedea firul ierbii la meciurile preferate. Sătul să ți se termine spațiul pe telefon? Nu le vorbi doar de un număr de giga, ci de “tot spațiul de stocare de care ai nevoie pentru amintirile tale”.
- Include testimoniale. Ce spun clienții despre tine sau despre produsul tău? Testimonialele îți dau credibilitate și umblă la instinctul uman de a avea încredere în ceea ce alții au încercat deja cu succes. Poți strânge tu testimoniale și le poți publica (caz în care ai control asupra a ce apare) sau poți lăsa un sistem de review direct pe site (comentariile par mai autentice, dar poți primi și opinii negative).
- Oferă o garanție. Dacă nu le place serviciul sau dacă li se strică produsul, ce se întâmplă? Dă-le siguranța că nu au nimic de pierdut dacă iau decizia de cumpărare și le va fi mai ușor să treacă la acțiune.
- Adaugă un element de urgență. Oferta expiră în 24 de ore. Mai avem doar două locuri. Stoc limitat. Oricât de folosite și re-folosite sunt aceste tehnici, funcționează. Atenție: trebuie să fie o urgență reală. Adică chiar mai ai doar două locuri și oferta expiră mâine. Nu minți. (Citește mai multe despre știința persuasiunii.)
- Dă un cadou la cumpărare. Oamenii adoră să primească chestii gratuite și vor face uneori achiziții substanțiale, influențați de micile cadouri care vin la pachet. Cadoul trebuie să fie ceva mai puțin valoros decât oferta principală, însă suficient de valoros încât cumpărătorul să și-l dorească. De asemenea, cadoul trebuie să fie din aceeași poveste cu produsul. Vei observa, de exemplu, că atunci când iei un aparat foto, primești la pachet un card de memorie sau husă.
- Optimizează procesul de comandă/cumpărare. Trebuie să-i fie ușor clientului să cumpere. Să fie clar pe ce buton să apese și să nu aibă prea mulți pași de făcut. Dacă-l încurci cu multe formulare, pagini prost construite, butoane plasate unde nu trebuie – ai toate șansele să-l pierzi. Tot procesul trebuie să fie simplu și intuitiv. Uită-te la cei mari și buni cum fac.
- Nu-ți face pagina să arate ca o reclamă. Nu folosi prea multe culori, imagini care distrag atenția sau semne de exclamare. Câteva elemente de persuasiune sunt bune, prea multe te pot face să pari disperat. Oamenilor le place să cumpere, însă nu vor să li se vândă.
Vrei mai multe sfaturi despre cum să fii convingător? Abonează-te la Blacusens și primește gratuit ebookul 21 de formule pentru titluri care atrag trafic.