Pentru cafeaua bună? Ca să chiulească de la birou? Să-și facă selfie-uri? Poate, și astea. Dar motivele sunt mai bune de atât, zic eu.
1. Afli ce e nou în domeniu. Caut evenimente de digital marketing, social media, comunicare și inovație și particip când am ocazia. Sigur, pot citi articole nenumărate pe net despre toate astea. Pot cumpăra ultimele cărți, și fac și asta. Dar sunt subiectivă și limitată atunci când caut informația. Pe lângă information bias – fenomenul prin care alegem, conștient sau nu, doar ce ne convine, pur și simplu multe lucruri îmi scapă.
La conferințe, organizatorii își dau silința să aducă ce-i mai hot pe piață, să găsească speakeri care au ceva nou și interesant de zis. Am ocazia într-o zi să aflu ce poate altfel aș descoperi în luni de zile sau deloc.
2. Experiența de învățare. Una e să scanezi un articol de 500 de cuvinte și alta e să auzi, să întrebi, să-ți iei notițe. Evenimentele creează o experiență de observare și memorare favorabile pentru că (dacă lași telefonul din mână) nu te distrage nimic și ești implicat vizual și auditiv. Speakerii se străduiesc să facă prezentări frumoase și să-și transmită ideile cât mai bine – ceea ce e în avantajul participanților.
Și e o experiență de învățare și de public speaking. Poți să furi multă meserie de la vorbitorii buni: tehnici de prezentare, de interacțiune cu publicul etc.
3. Idei, idei, inspirație. După cum ziceam, iau notițe. Multe. Pe de o parte, s-a demonstrat că scrisul crește capacitatea de memorare. Pe de alta, îmi place să am pagini de idei din care pot împrumuta de câte ori am nevoie: pentru un articol, client, prezentare. Nu de puține ori am revenit la notițe luate chiar și cu ani înainte.
După una sau două zile de conferință (reușită), plec cu multe idei scrise și nescrise. Cu inspirație. Cu pornire să fac lucruri noi, să folosesc ce-am învățat. Asta se obține mai greu doar în fața laptopului.
4. Mai socializăm și noi. Știți chestia aia numită viu grai? E tare simpatică și nu se compară cu mesajele din eter.
5. Promovare și vizibilitate. E frumos să ai un brand și o afacere, dar dacă le ții sub pat nu o să crească niciodată. Îmi place să cunosc oameni care poate sunt interesați de ce scriu și fac. Le zic de Blacusens sau de alte proiecte. Schimbăm idei și contacte și, poate, într-o zi, colaborăm sau facem o recomandare. Sociologia ne spune că cercul larg de cunoștințe (și nu cel apropiat, de prieteni) e cel care ne ajută cel mai mult să înaintăm în carieră.
Și, da, ajută și cafeaua.
Sunt toate conferințele bune? Sigur că nu. Unele evenimente sunt pierdere de timp. Evenimentele gratuite sunt, uneori, mai slabe, pentru că sunt doar o perdea pentru promovarea sponsorilor. Dar sunt și evenimente gratuite foarte bune, cum e Creative Mornings. De cele mai multe ori, e bine să te duci să vezi despre ce e vorba și, dacă nu merită, a doua oară stai acasă.
One thought on “De ce merge lumea la conferințe?”