Am avut ocazia în repetate rânduri să lansez și să scriu pe bloguri de companie și să văd rezultatele cu ochii mei. Chiar și cu eforturi minime de promovare, blogurile aduc, într-un timp relativ scurt, primele rezultate: mai mult trafic pe site, indexarea paginilor în Google, abonați și clienți curioși să afle mai multe despre servicii. Cu un efort susținut, pe termen lung, blogul poate fi o sursă valoroasă de contacte și te poate ajuta să-ți consolidezi brandul.
Le blog, c’est quoi?
Poți să-i spui blog, poți să-i spui secțiune de articole și noutăți sau poți să-i dai un nume personalizat.
Un blog este un site (sau parte a unui site) unde publici articole și alte forme de conținut (clipuri video, infografice etc.) prin care îți demonstrezi expertiza. Expertiza se poate referi la cunoștințe dintr-un anumit domeniu, la talentul la scris, la ochiul critic sau la orice altceva la care te pricepi. Pe blog, publici conținut nou constant, spre deosebire de un website de prezentare, de exemplu, unde conținutul este mai degrabă static.
Pentru antreprenori, blogul poate promova afacerea:
- Direct, ca parte integrată din site
- Indirect, printr-un brand personal puternic
Pentru ca blogul să fie relevant, autorul (autorii) trebuie să aibă ceva pertinent de spus pentru un anumit public țintă.
Ai putea să-ți faci blog dacă:
- Ești expert într-un domeniu și vrei să-ți împărtășești cunoștințele
- Ai o afacere, un produs, o idee măreață și vrei să le promovezi
- Îți place să scrii, ai haz, metafore și ochi pentru povești
Ai putea, dar trebuie să ai blog?
Nu trebuie să ai blog. Nu toată lumea are nevoie de blog și multe afaceri se promovează cu succes și fără.
Decizia este (evident) a fiecăruia. Un blog mănâncă resurse: timp să scrii articole, bani să-l menții din punct de vedere tehnic, efort să-l promovezi. Îți trebuie și pasiune și răbdare.
La ce rezultate te poți aștepta de pe urma blogului?
Trafic – Chiar dacă ai deja un site de prezentare, blogul te ajută să crești traficul și să ai un flux constant de vizitatori care, după ce citesc un articol, s-ar putea să se uite și la ce ai de oferit.
Vizibilitate – Adică știe lumea de tine. Mai mult, știe de tine ca expert într-un anumit domeniu.
Încrederea pieței – Dacă cineva a intrat de câteva ori la tine pe blog și a citit niște sfaturi bune, va avea încredere că te pricepi.
Posibili clienți – Odată ce știe lumea de tine, poți folosi încrederea câștigată pentru a-ți vinde serviciile sau produsele.
Comunitate – Cititorii fideli se transformă într-o comunitate cu care poți comunica frecvent. De asemenea, ei sunt cei care vor duce vorba mai departe despre tine.
Câștiguri din reclame și parteneriate – Dacă ajungi la un anumit nivel de trafic și popularitate, vei putea să monetizezi blogul în diferite forme.
Pe lângă promovarea afacerii, un blog este valoros și la nivel personal. În primul rând, înveți mai multe despre domeniul în care activezi. Atunci când scrii un articol, trebuie să te documentezi și să explici coerent concepte. De asemenea, devii un comunicator mai bun. Afli ce tip de articole funționează, vezi cum merge cu promovarea online, răspunzi la comentarii și contactezi potențiali clienți. Nu în ultimul rând, cunoști lume nouă (alți bloggeri, experți din domeniu, oameni interesați de afacerea ta).
Și, cel mai important, e o plăcere să ai blog. Serios. O listă de avantaje se poate aplica sau nu, de la caz la caz. Trebuie să încerci pe pielea ta să vezi dacă ți se potrivește și merită.
Să-ți faci blog nu e o filosofie complicată. Există soluții gratuite sau relativ ieftine. Trebuie să ai ceva cunoștințe tehnice sau să apelezi la cineva care te poate ajuta să-l instalezi. Și, apoi, trebuie să scrii constant și să aduci valoare cititorilor. Dar despre cum să ai un blog bun, într-un articol viitor.
Dacă vrei să primești cele mai noi articole Blacusens pe email, abonează-te. E simplu și primești doar informații relevante. Promit :).
3 thoughts on “Avantajele unui blog pentru antreprenori”