Noi căi de monetizare de la Facebook: Messenger și grupuri

reclame Facebook

Chiar dacă e prins în scandaluri și are popularitatea în scădere, Facebook e o afacere și trebuie să continue să facă bani. S-a descurcat destul de bine în ultimii ani, cu veniturile din advertising în continuă creștere, potrivit Statista.com.

reclame Facebook

Și cum statul pe loc e ca mersul înapoi, Facebook testează noi metode să profite de audiența imensă pe care o are la dispoziție și la care companiile care s-au obișnuit să aibă acces după remunerație, după buget.

Reclame video în Messenger

Facebook afișează deja reclame statice în Messenger, dar acum vrea să le dea advertiserilor posibilitatea să afișeze utilizatorilor și video cu autoplay. Întrebarea este: vor utilizatorii să vadă un clip (care mai și pornește singur) printre mesajele lor personale?

Stefanos Loukakos, director de business la Messenger, citat de Recode, zice că s-au gândit la problemă și vor fi atenți la reacțiile oamenilor: „Prioritatea noastră este experiența utilizatorului. Nu știm dacă reclamele vor funcționa, dar testele pe care le-am făcut până acum nu arată schimbări în felul în care utilizatorii folosesc platforma.”

Noua opțiune vine în condițiile în care un raport Reuters arată că oamenii folosesc tot mai mult platformele de chat (Whatsapp, Messenger) pentru a consuma știri pentru că și-au pierdut încrederea în ceea ce văd în social media. E de așteptat ca platformele de chat să încerce să profite de pe urma acestui comportament. Va fi greu însă să profite subtil și să nu-și înstrăineze publicul prin mișcări egoiste.

Abonament pentru conținut exclusiv pe grupuri

Facebook a anunțat că testează ideea ca administratorii grupurilor de pe platformă să poată oferi conținut exclusiv contra unui abonament lunar. „Știm că administratorii investesc timp și energie în grupuri și ne-au spus că și-ar dori să le oferim posibilitatea să investească și să le ofere și mai mult membrilor,” spune directorul de produs Alex Dave pe blogul Facebook.

Deocamdata opțiunea e testată pe un număr mic de grupuri și Facebook nu cere un comision. Dar e ușor să ne imaginăm că, dacă funcționează, lucrurile nu vor rămâne așa.

Întrebarea aici este dacă administratorii vor reuși să ofere conținut suficient de valoros încât membrii să vrea să plătească pentru el – mai ales că acel conținut era gratuit până acum. Îi va motiva pe admini posibilitatea de a face bani? Și ce vor primi membrii grupului care nu vor plăti abonamentul?

Ideea e similară cu ce încearcă multe publicații să facă de ceva timp: să ofere o parte din conținut pe baza unui abonament. Raportul Reuters citat mai sus a concluzionat că deși lumea se obișnuiește încet, încet cu ideea de a plăti pentru informație, noua mentalitate nu a prins încă rădăcini și puține publicații au succes cu acest model.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *