6 instrumente gratuite și de bază pentru a-ți promova afacerea în 2017

promovare afacere

Sezonul sărbătorilor a fost înlocuit de cel al rezoluțiilor. În noul an vrem să fim mai buni, mai puternici și mai prosperi. E bine să ne facem planuri, dar e și mai bine să le punem în aplicare.

Dacă ți-ai propus să-ți promovezi afacerea mai cu spor în 2017, iată câteva instrumente care te ajută. Le folosesc de ani de zile și mi se par simplu de folosit și utile pentru orice antreprenor. Am inclus câteva resurse de bază care, împreună, fac un kit minim de promovare în mediul digital.

WordPress

promovare afacere

Cu WordPress poți să-ți faci un site frumușel cu resurse și abilități tehnice minime. Poți alege varianta free, unde ești limitat în opțiunile de personalizare, sau îți poți cumpăra hosting și domeniu și-ți poți instala WordPress. În cazul din urmă, ai libertatea să instalezi mai multe teme, plugin-uri, să editezi codul site-ului și, în general, să faci cam ce vrei tu cu el. În cazul ăsta, WordPress tot gratuit e, însă te costă găzduirea site-ului.

Îmi place WordPress pentru că are o interfață ușor de utilizat și poți pune un site pe picioare în câteva ore. Site-ul poate fi unul de prezentare sau poți să ai și o secțiune de articole. Spune-i blog, știri, noutăți sau cum vrei tu, dar gândește-te serios să creezi constant conținut. În primul rând, motoarele de căutare iubesc conținutul de calitate și te urcă în căutări. În al doilea, demonstrezi expertiză și-ți construiești o audiență care se poate transforma în clientelă.

Vezi Avantajele unui blog pentru antreprenori

MailChimp

promovare afacere

MailChimp te ajută să-ți administrezi listele de email-uri și să construiești campanii de email marketing. Interfața e prietenoasă și intuitivă. Ai la dispoziție, gratuit, diverse template-uri de email, și, în câțiva pași, poți seta o campanie. De asemenea, poți opta să trimiți email-uri automate atunci când cineva se abonează la site-ul tău, de exemplu.

MailChimp are și planuri plătite, însă, pentru o afacere la început de drum, varianta gratuită este suficientă.

Canva

promovare afacere

Canva face din tine un mic designer. Poți construi ușor diferite imagini cu sau fără text, pe baza template-urilor deja existente. Găsești format predefinit de postare de social media, prezentare, poster și multe altele. De asemenea, îți oferă o grămadă de imagini și elemente grafice pe care le poți incorpora în design, precum și fonturi frumoase pentru text. Nu toate sunt gratuite, dar ai de unde alege, așa că e puțin probabil să trebuiască să plătești.

Dacă nu ai ochi sau răbdare să construiești de la zero, bazează-te cu incredere pe variantele predefinite la fiecare tip de imagine. Cu câteva click-uri, poți înlocui textul et voila!

Pexels

promovare afacere

Pexels este unul dintre multele site-uri cu imagini gratuite (pentru care autorul și-a dat acordul de folosire fără plată sau atribuire). Nu are cea mai mare bază de imagini, însă îmi place pentru că mai toate sunt de calitate. Pe alte site-uri cu imagini gratuite trebuie să cauți mai mult până găsești o imagine decentă.

Atunci când folosești astfel de site-uri, riști să vezi aceleași poze peste tot pe net (mai ales de când lumea s-a prins că treaba cu drepturile de autor nu e glumă). În funcție de specificul afacerii tale, cel mai bine este să ai poze proprii, făcute și prelucrate de un fotograf. Îl poți plăti pentru una, două sesiuni foto și ai apoi câteva zeci de poze proprii, originale și relevante pentru afacerea ta, de unde poți alege oricând ai nevoie.

Alte site-uri bune cu imagini gratuite mai sunt Unsplash, Pixabay și Gratisography. De asemenea, Death to Stock trimit lunar pe email un set de fotografii gratuite.

Google Keyword Planner

reclame google

Degeaba ai site, dacă nu-l vizitează nimeni. Iar ca să ajungă lumea la tine pe site, trebuie să folosești cuvinte cheie relevante. Cuvintele cheie te ajută la indexarea în motoarele de căutare. Motoarele de căutare nu fac altceva decât să găsească cele mai relevante rezultate, în funcție de termenii de căutare folosiți de utilizatori.

Iar tu trebuie să afli care sunt acei termeni de căutare și să-i folosești. La asta te ajută Google Keyword Planner, un instrument care este integrat în platforma de publicitate Google Adwords.

Oricine are cont Google/Gmail poate accesa Google Adwords și Keyword Planner.

Poți folosi Keyword Planner fără să creezi, neapărat, și reclame. Instrumentul te lasă să cauți diferite cuvinte cheie să vezi câte căutări lunare sunt pe ele și care e concurența (în funcție de cât de populare sunt cuvintele respective printre cei care fac reclame). De asemenea, poți vedea și sugestii de cuvinte cheie în funcție de diferite criterii.

Înainte să creezi conținut pentru site, folosește Keyword Planner să afli ce caută lumea în industria ta și încearcă să integrezi (fără să exagerezi) acele cuvinte în textele tale și în informațiile meta ale site-ului.

Google Analytics

promovare afacere

Un alt instrument gratuit și minunat este Google Analytics, unde poți vedea informații despre vizitatorii site-ului tău. La fel ca și în cazul Adwords, poți accesa Analytics cu contul tău Google.

Pentru a vedea date în Analytics, trebuie să generezi acolo un cod pe care să-l introduci în codul site-ului tău. În scurt timp, Analytics începe să genereze statistici. Printre cele mai simplu de urmărit și înțeles sunt numărul de vizite, numărul de vizitatori unici, numărul de sesiuni / vizită etc. De asemenea, poți vedea de unde sunt vizitatorii, ce tehnologie folosesc (desktop, mobil, sistem de operare, browser) și sursa vizitelor (direct, motor de căutare, social media, email, alte site-uri).

Google Analytics este complex. Dacă știi să-l folosești, poți afla foarte multe despre cei care îți vizitează site-ul: de unde vin, ce fac pe site și unde pleacă. Toate aceste informații te ajută să măsori eforturile de promovare și să optimizezi.

Există alternative pentru toate aceste instrumente. Aici le-am inclus pe cele pe care le folosesc, care știu că funcționează și care sunt un minim necesar pentru promovarea unei afaceri în 2017.

Voi ce resurse folosiți și recomandați?  

Te-ar putea interesa și:
Ți-a plăcut? Spune-le și altora:

2 thoughts on “6 instrumente gratuite și de bază pentru a-ți promova afacerea în 2017

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *