Deși se promovează ca cea mai importantă conferință dedicată social media din România, Webstock e mai degrabă un eveniment eclectic, care adună marketeri, bloggeri, agenții și companii și care vorbește despre tot ce ține de online marketing, și nu numai.
Prima parte a evenimentului a reunit oameni din medii diferite (Alexandru Tomescu – violonist, Marian Godină – polițist, Paula Herlo – jurnalist, Sorin Onișor – fotograf, Howard Dell – actor și atlet) care și-au spus poveștile. Aceste povești au avut și n-au avut tangențe cu mediul online. Au fost mai mult istorisiri de viață, de caracter, de hero’s journey.
- Alexandru Tomescu a vorbit cu pasiune despre muzică, nevoia de a fi cu adevărat implicat în ceea ce faci, despre riscuri și culmi. “Când ajungi într-un vârf de munte, vezi în jurul tău alți munți pe care poți să-i urci. Fiecare culme e un nou început.”
- Godină a avut o prezență autentică, cu umor.
- Paula Herlo a trecut în revistă câteva dintre campaniile în care a fost implicată și a avut un mesaj puternic: dacă fiecare s-ar implica într-o problemă de care îi pasă, am avea cu toții o viață mai bună.
- Mi-a plăcut prezentarea lui Sorin Onișor, care a fost acompaniată de un slideshow de 300 de imagini frumoase foc. Onișor a fost dascăl de țară și s-a trezit acum ceva ani la capătul puterilor și depresiei. Atunci un prieten i-a pus în mână un aparat foto și chestia asta i-a schimbat viața. Azi hoinărește, mai ales prin sate, și face poze așa bune pentru că are lipici mare la oameni, zice el.
- Povestea lui Howard Dell o mai auzisem la Vocea României. E un om trecut prin multe, la care nu poți să nu admiri ambiția de fier – soră cu nebunia, pe alocuri.
A doua parte a dimineții a fost acaparată de Ravinder Takkar, CEO-ul Vodafone, venit cu “ un anunț important”. Anunțul respectiv avea de-a face cu vizionarea de video online, așa că ne-a dat și niște date interesante pe partea de obiceiuri online ale internauților români:
- 53% din traficul de date este consumat pe clipuri video.
- Petrecem, în medie 28 de milioane de ore în social media, 23 de milioane web browsing și 21 de milioane pe video.
- Nu am reținut perioada pe care a fost făcută media, dar ce a vrut autorul să spună e că există un consum foarte mare și în creștere de conținut video.
Și acum (pam-pam-pam) anunțul: mare parteneriat mare Vodafone cu Netflix. Asta dacă nu vă consumați deja suficientă viață pe seriale. Cam plictisitoare prezentare din acest punct (adică reclama), dar e de înțeles, sunt sponsori. Și foarte bună mișcarea de a face anunțul în cadrul unui eveniment ticsit de bloggeri și oameni activi în social media.
A urmat o împărțire pe sesiuni: blogging, social media și online. Am fost la cea de “How to Grow Your Blog”, unde au prezentat Zoso (sfaturi de bază și de bun simț de blogging), NWRadu (cum să lucrezi cu brandurile) și Luiza Danieliuc (încadrarea legală a veniturilor din blogging și conexe). Cu ocazia asta a fost lansat un Ghid juridic si fiscal pentru bloggeri, util în hățișurile fiscale cu care ne luptăm toți.
Am intrat și la “New Ideas for Marketers”, sesiune moderată de Chinezu. S-a pus accent pe importanța video, pe content marketing, pe real-time marketing și pe nevoia (imperioasă) ca afacerile să aibă o strategie de promovare online, nu doar o idee vagă despre ce ar vrea să se întâmple.
Holurile evenimentului au fost aglomerate. Ne-am pricopsit toți cu ochelari VR de la Bitdefender și era și un stand unde îi puteam folosi. A fost coadă la o activare Staropramen cu deschis beri și premii pe loc (cd-uri, cărți, vouchere) și la canapeaua HP, unde am primit niște poze frumoase:
Cam atât de la ediția Webstock 2016. Per total, un eveniment fain, chiar dacă nu e concentrat pe social media. Rețelele de socializare fac parte dintr-un context și e normal să fie tratate ca atare.
Și că tot veni vorba de context, citatul preferat auzit ieri: If content is king, he lives in a castle of context.
Câteva poze:
One thought on “Webstock 2016, social media cu de toate”